აღმოაჩინეთ ყველაზე ლამაზი ინტერიერი მთელს მსოფლიოში
100 წლის განმავლობაში Architectural Digest ორმაგი ცხოვრებით ცხოვრობდა . 1920 წელს დაბადებული ლოს-ანჯელესში , მან თავდაპირველად წარმოადგინა ამერიკული დასავლეთი , როგორც ტრადიციული ევროპული დიზაინის ბასტიონი , „გაჟღენთილი ხმელთაშუა ზღვის სტილის დიდებული სახლებით , მზისგან დამცავი იტალიური ბაღებითა და თვალწარმტაცი ამრეკლავი აუზებით“ , როგორც ჟურნალის ამჟამინდელი რედაქტორი , ემი ასთლი . წერს ახლად გამოსულ წიგნში , რომელიც ასწლეულს აღნიშნავს . მაგრამ შემდეგ , კატაკლიზმებმა , რომლებიც დღეს მსოფლიოს წინაშე დგას , ბრწყინვალე ევროპელი არქიტექტორები , მათ შორის რიჩარდ ნეიტრა და რუდოლფ შინდლერი , გაგზავნეს კალიფორნიაში . მალე ჟურნალმა ასევე ყურადღება გაამახვილა მინის და ფოლადის ფუტურისტულ სახლებზე . ასე რომ , ორმაგი ცხოვრება დაიბადა .
არქიტექტურული დაიჯესტი , რა თქმა უნდა , გაფართოვდა კალიფორნიის მიღმა . ამ დღეებში , ფლაგმანურ ჟურნალს , რომელიც ნიუ-იორკში გამოქვეყნდა Condé Nast-ის მიერ , ჰყავს ცხრა საერთაშორისო და-ძმა , ბოლოდროინდელი სტარტაპები რუსეთში , ჩინეთში , ინდოეთში და ახლო აღმოსავლეთში , შეუერთდნენ უფრო დამკვიდრებულ რეკლამებს გერმანიაში , საფრანგეთში , იტალიაში , ესპანეთსა და მექსიკაში . 10 გამოცემის რედაქტორებმა შეარჩიეს მათი საყვარელი პროექტები , რომლებიც მარი კალტმა , AD France-ის რედაქტორმა , შემდეგ ამოიღო და შეკრიბა ტომად სათაურით (საკმაო დასაბუთებით) ყველაზე ლამაზი ოთახები მსოფლიოში . წიგნი , რომელიც გამოსცა RIZZOLI-მ და შემოიფარგლება გასული 10 წლის პროექტებით , პანდემიამდე იყო ჩაფიქრებული და ის ასახავს ღია საზღვრებისა და გლობალიზაციის ეპოქას . როგორც Condé Nast-ის სამხატვრო ხელმძღვანელი , ანა ვინტური წერს თავის შესავალში , „ეროვნული იდენტობა დიდწილად არის ის , რაც თქვენ მას ქმნით . საიდან ვგრძნობთ , რომ მოვდივართ , ვინ ვართ , რომელ ქვეყანას ვეძახით – ეს არის იდეები , რომლებიც მუდმივად იცვლება .”
ეჭვგარეშეა , რომ გლობალური ტენდენციები არსებობს ინტერიერის დიზაინში , განუცხადა კალტმა Introspective-ს . ახლა , მაგალითად , ყველა მდიდარ კოლექციონერს , განურჩევლად ეროვნებისა , ეტყობა იენი აქვს მკვრივი ხის ავეჯისთვის , განსაკუთრებით GUILLERME ET CHAMBRON-ისა და PIERRE CHAPO-ს ნამუშევრებისთვის , მაგრამ ასევე , როგორც ინტერიერის დიზაინერის გაბრიელ ესკამესის ბარსელონაში , ცალი . ანონიმური ხელოსნები .
მიუხედავად იმისა , რომ იგი ასახავს ამ საერთო მახასიათებლებს , წიგნი ცდილობს გააშუქოს ეროვნული განსხვავებები . კალტის თქმით , 10 რედაქტორიდან თითოეული „ნამდვილად ცდილობდა შეექმნა დროების სული საკუთარ ქვეყანაში და არ გახადოს იგი ბუნდოვანი“ .
ხელოსნობის ტრადიციები ხაზგასმულია მექსიკასა და ინდოეთში , სადაც სტუდია მუმბაის BIJOY JAIN-ის მიერ შექმნილი დახვეწილი სახლებიც კი გამოიყენება მხოლოდ ადგილობრივ მასალებსა და პროდუქტებს , რის შედეგადაც გამოიყურებოდა AD India-ს რედაქტორი გრეგ ფოსტერი . უწოდებს “Desi wabi sabi” . (ინდოეთი ექსპორტს ახორციელებს , მაგრამ თითქმის არ შემოაქვს ავეჯი; როგორც ფოსტერი აღნიშნავს , PIERRE JEANNERET-ის Chandigarh-ის ნაჭრები არის „მცირე ინდოეთი , რომელიც გვხვდება AD-ის თითქმის ყველა სახლში მთელს მსოფლიოში“ .)
რაც შეეხება მდიდარ ქვეყნებში მცხოვრებ ერთპროცენტიან სახლებს? ისინი ურთიერთშემცვლელნი არიან , განურჩევლად მდებარეობისა? არა მთლიანად .
მაგალითად , კალტი წერს ფრანგი ინტერიერის დიზაინერების შესახებ: „ფერების გამოყენება ყოველთვის არ არის მათი ძლიერი მხარე . [მათ] , როგორც ჩანს , უპირატესობას ანიჭებენ თეთრი და კრემისფერი ტონების დახვეწილ მონოქრომატებს . მაგრამ ესპანეთში , სულ რამდენიმე გვერდის მოშორებით , დიზაინერები ფერს „თავისუფლად და ბედნიერად“ იყენებენ , აღნიშნავს ის . ესპანეთი ასევე არის ადგილი , სადაც ოთახები ექვემდებარება გადაკეთებას . ჩვენ „ღია ყველა შემოთავაზებისთვის“ , წერს AD Spain-ის რედაქტორი ენრიკ პასტორი , „მაგრამ ჩვენ ხაზს ვუსვამთ უმოძრაობას“ .
ან განიხილეთ გერმანია შეერთებული შტატების წინააღმდეგ . ლუდვიგ მიეს ვან დერ როეს დაბადების ადგილას , რომლის მანტრა იყო „ნაკლები მეტია“ , ოთახები ხშირად მინიმალისტურია ასკეტიზმის დონემდე . მაგრამ ამერიკაში უფრო მეტია; თედ ჰეისის , ჯონ გაშოტისა და გარდაცვლილი პოლ ფორტუნის ერთობლივი ძალისხმევა დასჭირდა , რომ MARC JACOBS-ის მანჰეტენის ქალაქური სახლის სატელევიზიო ოთახი თითქმის ადიდებულიყო .
ახლო აღმოსავლეთში დიზაინი სერიოზულად გამოიყურება – იქნება ეს არაბი პრინცის სახლი , რომელიც სწავლობდა რიადში თავისთვის შექმნილ არქიტექტურას თუ პალესტინელი მილიარდერის სასახლე , რომელიც დიდებულებას პოლიტიკურ განცხადებად იყენებს . ამის საპირისპიროდ , იტალიაში , ქვეყანაში , რომელმაც აწარმოა ETTORE SOTTSASS და GIÒ PONTI , დიზაინის უმეტესობას აქვს „თანდაყოლილი ირონია“ , ამბობს AD Italy-ს რედაქტორი ეტორე მოჩეტი .
შემდეგ კი არის გამორჩეული გარემო , რომელიც წარმოიშვა პირადი ურთიერთობებიდან . დეველოპერი კრეიგ რობინსი წლების განმავლობაში მეგობრობდა ZAHA HADID-თან , სანამ მან დაამატა მთლიანად თეთრი და მთლიანად ზაჰას სტილის აბაზანა მაიამის სახლს .
დიზაინერებმა ARIEL ASHE-მ და REINALDO LEANDRO-მ შესაძლოა გადაარჩინეს თავიანთი საუკეთესო ნამუშევარი ეშის დას და რძალს , ალექსი ეშსა და სეთ მაიერს , გვიან ღამით სატელევიზიო დიდების . ASHE + LEANDRO არის ახალგაზრდა ამერიკელი დიზაინერების კოჰორტის ნაწილი , რომელთა სრულიად ორიგინალური ნამუშევარი წიგნის ფურცლებიდან გადმოხტება; სხვები არიან APPARATUS-ის დამფუძნებლები გაბრიელ ჰენდიფარი და ჯერემი ანდერსონი და მანჰეტენის არქიტექტორი ჯანკარლო ვალე .
არა , რომ უფროსი თაობა დაიკარგა . „ასეთ წიგნს პიტერ მარინოს გარეშე ვერ გააკეთებდი“ , – ამბობს კალტი , რომელიც მოიცავდა არქიტექტორის კლდოვან მთის სათხილამურო სახლს , ყინულოვანი სრულყოფილების გაკვეთილს .